Direct online oefenen! Meer dan 2500 opgaven! Gratis Proeftesten!
Direct oefenen

Page content

Hoe manage je jouw assessmentdag?

Een assessment is altijd spannend. Voornamelijk omdat je te maken krijgt met zaken die onbekend zijn en waarover je weinig controle kunt uitoefenen. Een goede voorbereiding zoals deze online tool kan al veel rust bieden, maar een intensieve assessment coaching kan soms ook raadzaam zijn.

Enkele zaken die belangrijk zijn om goed te kunnen presteren: Plan extra reistijd in. Als je je moet haasten om op tijd te komen dan komt je lichaam in een stress modus en het duurt een tijd tot er weer sprake is van balans. Ga niet de avond voor je assessment intensief oefenen of zelfs s’nachts opgaven maken. Begin op tijd met je voorbereiding, zodat je de tijd hebt om je alles eigen te maken. Pas dan komt het er ook onder druk uit. Drink niet meer koffie of energie drankjes dan je normaal gesproken zou doen. Cafe├»ne zorgt voor een verhoogde hartslag en gekoppeld aan een bepaalde spanning zorgt dit juist voor onrust i.p.v. scherpte.

Hanteer vlak voor je tijdgebonden tests maakt een ontspanningsoefening. Zoek bijvoorbeeld op internet naar ontspanningsoefeningen en maak jezelf vertrouwt met deze oefeningen. Hoe vaker hoe beter, want automatismen zijn minder vatbaar voor stress. Lunch niet te zwaar, want de bekende after dinner dip maakt je minder scherp en energiek. En dit zijn juist zaken die je in positieve zin nodig hebt. Al deze zaken kunnen je helpen om het optimale resultaat te bereiken. Heb je faalangst en heb je weleens een black-out gehad dan is het verstandig om aan individuele assessment coaching te doen om hier mee om te gaan.